Vita-Lize Shaklee: Multivitamin terbaik di Malaysia dengan New Formula

by - 8:48 PM

SERING PENAT? LETIH DAN LESU? TEKANAN DARAH RENDAH? 

vitalize formula baru



VITA LIZE MULTIVITAMIN adalah Jawapannya. Nutrisi penting untuk kesihatan optimum.  Adakah anda mengambil makanan berkhasiat setiap hari? Serta adakah pemakanan seharian anda cukup menampung nutrisi yang diperlukan tubuh? 

Cuba tengok gambar di bawah. Kesan akibat badan kita kekurangan nutrien. Mungkin kita merasa ia adalah simptom biasa atau hal kecik sahaja. Tahukah anda, kesan-kesan beginilah membawa kepada punca penyakit yang besar.

kesan kurang nutrisi

KENAPA KITA KENA AMBIL MULTIVITAMIN ?

Adakah rakyat Malaysia mengambil makanan yang kaya dengan vitamin dan mineral mencukupi setiap hari?
Menurut hasil kajian nutrisi golongan dewasa Malaysaia (MANS) 2014 menunjukkan bahawa kebanyakan rakyat Malaysia tidak mengmbil makanan yang kaya dengan vitamin dan mineral dengan mencukupi.

rakyat malaysia kurang nutrisi


KESAN KEKURANGAN VITAMIN DAN MINERAL
  • Denyutan jantung tidak normal (disebabkan kekurangan kalsium)
  • Masalah tulang
  • Perubahan mood (disebabkan kekurangan vitamin D)
  • Lesu
  • Sesak nafas
  • Sejuk pada tangan & kaki
  • Kuku rapuh (disebabkan kekurangan zat besi)
  • Risiko kecacatan kehamilan
  • Cirit-birit
  • Sakit perut (disebabkan kekurangan folat)
  • Rambut gugur
  • Kulit kusam

SEJARAH MULTIVITAMIN SHAKLEE

Multivitamin TERTUA dan pertama di dunia dihasilkan pada tahun 1915 oleh Dr Forest C Shaklee dalam bentuk cecair dan dikenali dengan nama Vitalize Mineral. Pada tahun 2023 , barisan Saintis Shaklee telah menghasilkan formula baru bagi multivitamin Shaklee yang lebih power lebih hebat dengan nama Vita-Lize.

Asalnya ia dinamakan SHAKLEE VITALIZED MINERALS. Sejak itulah perkataan VITA-MIN diguna pakai oleh semua orang.

pengasas shaklee


Tahukah anda? Siapakah orang pertama yang mencipta formula multivitamin ? Dari mana datangnya perkataan VITAMIN?
Dr. Forrest C. Shaklee, yang percaya dengan kuasa bahan-bahan semula jadi adalah perintis dalam bidang pemakanan tambahan dan supplement. 

Beliau merupakan orang pertama di dunia yang mencipta multivitamin pada tahun 1915, iaitu sejak 100 tahun lalu! Masa tu syarikat Shaklee pun belum ditubuhkan lagi, bermakna Dr Shaklee keluarkan produk sebelum membina empayar perniagaannya.

Petikan dari Majalah i-Sihat
multivitamin tertua


KELEBIHAN MULTIVITAMIN SHAKLEE

Selain daripada zat besi, asid folik dan vitamin D, Vita-Lize juga mengandungi pelbagai mikronutrien asas yang lain di dalamnya.
1. Merupakan tablet paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia.

2. Setiap tablet mengandungi 25 jenis nutrisi untuk keperluan harian yang diekstrak dari buah-buahan dan sayuran (12 vitamin dan 7 mineral penting).

3. Telah menjalani lebih 340 ujian kualiti yang paling ketat untuk menjamin keaslian dan keberkesanan produk.

4. Tablet juga disaluti dengan serbuk nutrisi spirulina dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, iaitu “Explo-tab”.

5. Shaklee menggunakan teknologi salutan mikro bagi membantu meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru.

6. Disokong oleh 7 kajian klinikal yang telah membuktikan bahawa pengambilan harian Vita-Lize selama setahun dengan konsisten boleh membantu mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.

FAKTA NUTRISI MULTIVITAMIN SHAKLEE

KEBAIKAN VITA-LIZE

  • Pelengkap nutrisi – membantu menambah nutrisi dalam badan kita akibat amalan diet yang tidak seimbang, kurang makan sayur dan buah termasuklah mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anemia.
  • Elemen penting pada sel tubuh – multivitamin yang menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.
  • Penambahan tenaga segera – memberi tenaga kepada tubuh, tubuh lebih cergas, kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun pekerjaan seharian.
  • Metabolisma – penting untuk membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.
  • Melindungi organ – melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.
  • Keupayaan sistem produktif – penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang dalam proses membesar.
APA YANG SHAKLEE UPGRADE DALAM FORMULA BARU ?

FORMULA BARU MULTIVITAMIN SHAKLEE
Dapat dilihat dalam rajah. Untuk formula baru, Shaklee tambah lagi kandungan Vitamin D, Folic Asid dan Vitamin K1 dalam setiap tablet.

Perbandingan kandungan nutrisi di antara jenama multivitamin di pasaran. Banyak suplemen yang takde Kajian Klinikal

PERBEZAAN ANTARA JENAMA MULTIVITAMIN DI PASARAN



Vita-Lize ialah suplemen multivitamin dan multimineral berkualiti tinggi yang telah berada di pasaran selama lebih 100 tahun. Ia menyediakan vitamin dan mineral penting untuk menyokong kesihatan dan kesejahteraan umum, mengurangkan risiko penyakit kronik dan meningkatkan prestasi sukan. 

Vita-Lize juga sangat sesuai untuk orang dewasa dari semua peringkat umur dan gaya hidup, dan ia boleh menjadi tambahan yang berharga kepada diet dan gaya hidup yang sihat. Multivitamin Shaklee adalah pilihan terbaik untuk semua. 

Anda boleh hubungi KakGie untuk maklumat lanjut Jumpa anda di whatsapp ya!

Konsultansi sebelum dan selepas pembelian akan diberikan Secara PERCUMA kepada Anda! semestinya TAWARAN harga menarik dari saya.

shaklee terengganu

#Blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023



You May Also Like

0 comments